13 feb. 2012

Köksplanering

Sedan allt takjobb ÄNTLIGEN blev klart har Stefan jobbat vidare inne i huset. Vår plan är att färdigställa en lägenhet på övervåningen på ca 70m2 först och flytta in till sommaren. Sedan ska resten av huset renoveras i den takt vi kan och när det är färdigt flyttar vi ut från lägenheten in i den stora delen av huset. Lägenheten kommer ha separat ingång och skall efter vår flytt hyras ut. Men det lär dröja och just nu är fokus alltså på att göra klart den så att vi ska kunna flytta som planerat när semestern börjar i sommar. 
Golvet i dusch/tvättstuga är nu gjutet och väggen mellan det framtida köket och duschen har börjat ta form. Det är så härligt att se konkreta framsteg och det får mig att drömma mig bort och planera inredning som jag alltid gör. Köket blir inte stort, men allt kommer få plats inkl ett hörnskafferi precis som det vi kommer ha i vårt stora framtida kök (se bild i inlägget: Favoritplatserna i huset!). Något annat som jag hoppas få plats med är den obligatoriska kökssoffan. Den är skön att sträcka ut sig på efter maten och med en kökssoffa i köket kan man ha sällskap när man lagar mat och samtidigt som sällskapet kan ha det bekvämt. Dessutom tycker jag de är en så fin möbel att ha, särskilt i ett kök, men gärna i en hall också. När min kompis flyttade till ny lägenhet för ett tag sedan var kökssoffan ett av de första fynden vi gjorde och ihop med ett nytt tyg blev den riktigt fin. Bild på den kan ni se här!
En kökssoffa ska jag se till att få plats med även om köket är litet.
Visst kan man se att det är en dusch som tar form!
Till vänster är dörren in till duschen och till höger är det framtida köket i lägenheten. I mitten är den nybyggda väggen.
Ok, det här kommer inte Stefan gå men på :) men såna här små inspirationsbilder gör mig alltid glad. Att får inreda köket är något jag verkligen längtar efter.

4 kommentarer:

  1. Och jag som tycker att vi har mycket att göra i vårt hus...

    SvaraRadera
  2. Har man inte jobb så skaffar man sig... och vissa skaffar sig mer ;-) Beundrar din energi! HÄRLIGT! Inspiration är alltid bra :-)

    SvaraRadera
  3. Blir det en dubbel dusch som stefan sa i tv att han ville ha ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr fick vi inte plats med dubbeldusch, men i stora delen kommer vi i alla fall ha ett härligt badkar som får kompensera för det.

      Radera