26 aug. 2010

Hundflocken på Hökebo

Den här veckan är jag hundvakt och två av Mimmis vuxna döttrar. Jag gillar lite småskalig hunduppfödning och har valt att ta en kull vartannat år ungefär. Just nu känns det som att jag har en hel hundflock i huset. Som tur var är alla lugna och mysiga hundar så det inte blir för mycket kaos. Ägarna är på semester och då var det kul att passa på att vara hundvakt så att jag får träffa Mimmis avkommor och se vad det blivit av dom.
Astrid och Ronja
Ronja är fyra år gammal och Astrid är 2 och det är svårt att föreställa sig att båda har varit små knubbiga valpar här på gården.
Astrid 6 veckor gammal
Ronja med några syskon 6 veckor gamla

9 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar
    Gud va söta hundar. Jo man får lite panik att ens börs är inte på plats, samma som nycklar, står man redo.
    Såg programmet, otroligt gulliga ihop,helt sjukt egentligen att 2 personer passar så bra ihop som ni,ni är skapta förvarann.
    Detta säger jag inte för att vara snäll e fjäska, men så är vad jag tycker
    Har du sett min tävling föresten ute i sidan

    Jag skriver min adress här, för de är svårt o veta var man ska klicka i, hoppas de är ok
    kaffehornan.se

    Ha en bra dag, hälsa mannen

    SvaraRadera
  2. Hej Tilde! Kul att du börjat blogga! Kan vi inte få veta vad det är för hus som ni ska flytta in i? Ska ni flytta ifrån din fina gård? Nyfiken!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Gården kommer jag ha kvar som arbetsplats tills vidare. Huset vi flyttar till ligger utanför Mehedeby. Kolla första inlägget så ser du bild.

    SvaraRadera
  4. Grattis till husköpet!
    Så himla roligt också att du börjat blogga, dig kommer jag följa på vägen då intresset ligger i husrenovering, hästar och hundar! :)
    Äger själv en liten chihuahua och har totalrenoverat ett risigt hus så jag vet vad du/ni går igenom. Både slitsamt och vansinnigt roligt!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. I bonde söker fru fick vi ju se hur du och Stefan hade tänkt bygga erat drömhus. Varför ska ni inte bygga något hus längre?
    Kul att du börjat blogga.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Stefan snubblade helt enkelt över en annons som var vårt drömhus. Det finns så mycket charm i ett äldre hus som man inte kan få i ett nybygge så det kändes verkligen rätt.
    Vi får dessutom lika långt till jobbet nu vilket är väldigt rättvist!

    SvaraRadera
  7. Hejsan Thilde:)

    Vad kul att du börjat blogga..jag kommer säkert titta in här då och då. Föjda bonde söker fru när du var med och tyckte du verkade så härlig och du fick ditt lyckliga slut...funkar det än idag? Du kanske redan har skrivit det i bloggen men har inte läst allt ännu.

    Kram samira

    SvaraRadera
  8. Såg nu att du till och med kommentarat angående hus. då är det klart att det funkar. KUL:)

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att du börjat blogga. Tittade på Bonde söker fru när du var med där och du och Stefan var ju så söta tillsammans=) Vilka söta små valpar.

    SvaraRadera