21 feb. 2013

Små små valpar har blivit STORA

Det är så overkligt att den lockiga skaran små valpar som föddes i maj i fjol (Det regnar labradoodlar!) nu har blivit ett gäng ståtliga unghundar.

Hela gänget trängs kring matskålarna (juli 2012).
Vi är så tacksamma över uppdateringar och bilder som skickas till oss och jag tog tillfället i akt att sätta ihop lite valpbilder med vuxenbilder på några ur kullen. Vissa har klippt ner sina hundar och andra har behållit dem fullpälsade. 

Själv är jag för bekväm av mig så Selma klipps nästan alltid helt kort och nu är hon nedklippt inför valpningen också. De drar ju in mindre smuts och snö också när de är kortklippta men visst är de yviga pälsarna på några av hundarna nedan också väldigt charmiga.I kullen blev 5 valpar lockiga och fluffiga (se exempelvis Maja och Nala nedan), tv blev lite slätare (Skilla och My) och tre blev väldigt lockiga (de som nu heter Aslan, Brutuz och Skrållan men tidigare hette bamse, Björne och Ullis). Det ska bli väldigt spännande att se hur valparna kommer se ut som kommer i början på Mars. Är ni nyfikna på mer så kolla in vår hemsida Labradoodle.nu
Oberoende av varandra valde två valpköpare att döpa sina valpar till Aslan. Den här Asland som tidigare hette Findus bor numera på Lidingö.
Underbara Molly fick snabbt sitt nya namn. Vi kallade henne ju för Snorkfröken men det är ju inte så lätt att ropa precis :)
Största killen i kullen som ofta satt under trädet och filosoferade likt Ferdinand.
Lilla Björne var en favorit bland många med sin fina bruna färg. I den lilla infällda bilden är han oklippt och på den andra är han friserad och sååå ståtlig!
Svår att motstå eller hur? Larson har växt sig stor och långbent likt sin mor.
Maja gräddnos har inte klippts ner som ni ser. Planen är att i framtiden ta en valpkull på henne då hon är såld på halvfoder.
Stefans favorit Lilla My har vuxit upp till en lurvig tjej som glatt hänger med på det mesta. Hon är bland annat van passagerare på ägarnas fyrhjuling!
Nalas supermjuka päls stod åt alla håll när hon var liten och även hon har på bilden till höger fått förbli oklippt precis som Maja.
Först att säljas var lilla Tummelisa som numera heter Skilla. Bilden till vänster är tagen i höstas men de hälsar att hon är sig lik. Hon hade längst svans och störst öron i hela kullen.
Yrvädret ullis-Krullis (numera Skrållan) såldes till Finland där hon precis som vi trodde vuxit upp till en superglad, social och härlig hund som ställer upp på det mesta.

10 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina allihop! :)

    SvaraRadera
  2. Så söta! Kristin

    SvaraRadera
  3. Så himla fina! En sån skulle jag verkligen kunna tänka mig, om ni behöver fodervärd om ett par år får ni gärna tänka på mig ;)

    SvaraRadera
  4. Otroligt fina hundar

    SvaraRadera
  5. Var i Finland sålde ni den ? :) Bor själv i Finland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det är vi som köpte Ullis/Skrållan. Om du har en mail adress så kan jag gärna skriva till dig mer om var vi bor och om Skrållan. Bor du i närheten och är intresserad av labradoodle så får du gärna komma och hälsa på henne. Vi är glada att vi "hittade" Hööks labradoodles.

      Radera
    2. Hej!
      Jag bor i en kommun som heter Larsmo och den finns i Österbotten. Ska nog någongång i framtiden ha hund,så nu tittar jag runt på olika raser och har fastnat lite för labradoodles :)

      Radera
    3. Hej! Då bor vi en bit ifrån er. Vi bor i Södra Savolax. Har ni vägarna förbi är ni välkomna att titta in och hälsa på vår labradoodle :). På Hööks labradoodle sidor hittar du bra information om labradoodles.

      Radera
  6. Härliga, härliga bilder! Det är knappt jag kan slita mig ifrån dessa bilder! De är så himla fina allihop. Jätte kul att du lagt upp fotona. Jag har varit så nyfiken på hur kullsyskonen ser ut nu. Skrållan är en väldigt glad och sprallig hund och hon fäller inte det minsta lilla.

    SvaraRadera
  7. Åh, Maja gräddnos(min personliga favorit)! gud så fin hon har blivit, precis lika söt som när hon var liten!!

    SvaraRadera