2 mars 2011

Storleken har betydelse

I alla fall när det gäller att tippa vinnaren i hundbrottning. Som tur var var Selma slug och hittade andra knep att vinna över Saskia under dagens lekstund. Båda är ju bara dryga året och får därför inte busa för långa stunder (växande och även stora hundar får man vara lite försiktig med) men själva känner dom inte av någon som helst trötthet. Först efteråt när båda fått ligga med ett litet tuggben en stund lägger sig lugnet och det hörs lite trötta snarkningar från jättehunden.
Jättehunden Saskia som hälsar på här i ett par dagar.
Selma tar sats och hoppar högt för att komma upp i Saskias nivå.
Saskia vinner överlägset i tävlingen om vem som är störst.
Lite kapplöpning i djupsnö.
Selma lyckas kvickt undvika att bli boxad av Saskia.
Ibland blir hon för hårdhänt men då säger Selma ifrån på skarpen.

6 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Du är superbra på att fånga hundarnas kommunikation. Jag har tittat på bilderna om o om igen, jättehärliga.

    SvaraRadera
  2. Vilken superbra fotograf! Jättehärliga bilder
    kan verkligen se dem om o om igen!Du är jätteduktig Thilde!

    Kram Inga.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Skulle du inte kunna uppdatera hemsidan nånting? :) Med bilder på alla dina hästar, typ en liten presentation. precis som du gjort med lägerhästarna och så? :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. hittade nyss hit,fin blogg:))gillar bilderna.Duktig fotograf:))
    innehållet är som mitt liv=häst,hund + renovering......jag tittar gärna in igen/jejje från norr

    SvaraRadera
  5. Välkommen hit Jejje och kul att du också fyller livet med just hästar, hundar och renovering :)
    Hanna, jag håller faktiskt på att bygga upp en sida med mina avelsston och deras avkommor. Tillsammans med lägerhästarna och hingstsidan så täcker det då upp alla gårdens hästar. Jag lovar att lägga på ett kol och få klart sidan så snart jag kan.

    SvaraRadera
  6. underbart att se finhundarna leka. vi sitter i casablanca och langtar efter var storbumling. men det verkar ju inte ga nagon nod pa henne. kram

    SvaraRadera