7 mars 2011

Abba har anlänt!

Nu är hon äntligen här, min nya häst Abba! Hon kom med flyget från Island i lördags men kom inte förrän igår till gården med lastbil. Idag fick hon gå ut till hagen och hon var otålig att få röra på sig. Hon har stått i box, flyg och lastbil i flera dagar nu så jag kan verkligen förstå henne. Nu är det bara att vänta in att hon skos (de flygs alltid barfota) och sen ska det bli så spännande att få prova henne på svensk mark. Hon har vilat sedan jag var på Island i Januari så vi kommer ta det lugnt i starten. Jag tror att jag lyckats hitta Islands absolut sötaste häst (men jag misstänker att jag kanske är lite partisk).
Stolt matte med sin nya häst.

9 kommentarer:

  1. abba är jättesöt! :) Längtar tills man får se ridbilder på henne! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med nån sötare häst får man nog leta efter <3 Lyckos dig som har sötisen. Önskar er ett väldigt långt och trevligt liv ihop men många busiga och roliga stunder.
    Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  3. Helt underbara Islänningar, kollat igenom bloggen åh drömmer tillbaks till tiden när jag hade tillgång till 30 Islandshästar att rida och sköta. Minns "Lillbläsi" en liten speciell häst som inte många förstod sig på, naturligtvis slog mitt hjärta extra för honom =) nåväl....

    en inspirerande blogg, roligt att hitta hit, återkommer =)

    SvaraRadera
  4. oj vilken fin häst thilde. mvh annamika

    SvaraRadera
  5. Som sagt jag kan inget om hästar men jag vet hur de ser ut. Denna fina pålle tycker jag ser grandios ut. Det är nog inte svårt att bli förälskad där inte. Det är lätt att förstå DEJ, när du visar upp en fining och med DITT glade ansikte, du riktigt strålar av glädje att få visa upp denna goding.Hoppas att ni får arbeta tillsammans med glädje i många År.
    Ha de och hälsningar från en glad Lax

    SvaraRadera
  6. Vilken fin häst!Ock fin matte!


    Kram Inga.

    SvaraRadera
  7. Hon var vekligen stilig din nyförvärv tycker jag.. är ju så att vissa hästar tilltalar en mera än vad andra gör även om dom oxå är fina .. men det här stoet var snyggt..
    Ha nu många goa stunder med henne..

    SvaraRadera
  8. Wow! Hon ar jattefin! Kan bara gissa mig till kanslan!!! Och fargen ar fantastisk ocksa (nastan lika sagolik som Rakels)! Lycka!
    Andriette

    SvaraRadera