22 nov. 2011

Nu har jag förlängt livet!

För det lärde jag mig när jag var liten att man gör när man skrattar. Och gott om skratt blev det igår då jag och Stefan tog oss till radiohuset i Stockholm och kollade på inspelningen av På Minuten (humorprogram i P1). Programmet spelas alltid in inför publik och även om jag älskar att lyssna till programmet på radio så gav det lite extra att få de set live. 
Att komma dit var dock en kamp mot klockan eftersom Stefan har ett vanligt jobb med vanliga arbetstider. Han fick skynda sig för att hinna med tåget från Tierp och i Uppsala klev jag på (hade åkt dit lite tidigare) och hade med mig middagen.
Det blev till att sitta på ett överfullt tåg och äta sushi för någon middag i Stockholm fanns det inte tid för. Stefan hade ingen aning om vart vi skulle och inte ens framme vid radiohuset listade han ut det. Det var först när han kikade in i studion som han såg den stora "På minuten" skylten som han förstod vad det var vi skulle se. Jag var väldigt nöjd över att han inte listat ut det innan och han var väldigt nöjd att det inte var en inspelning av "Så ska det låta!" vi skulle till (han hade visst varit lite orolig över det :-)
Vi hade med oss det pris som skulle delas ut till programmets vinnare och jag hade packat ihop en massa av godsakerna från Syltkrukan i en korg (sylt, marmelad, honung och havtornsglögg bland annat). Det blev två väldigt roliga timmar i Studio 4 och sen promenerade vi den korta biten till Hotell Diplomat. Där hade vi genom en kompis som jobbar där fått hjälp att boka ett toppenfint rum med badkar och allt. Det blev en fin avslutning på kvällen och hotellfrukosten var sedan en grym start på dagen idag. Sedan blev det till att åka lite mer tåg innan jag landade hemma och Stefan bilade vidare mot jobbet. Nu känns det nästan som om det vore helg, men lite jobb ska även jag stöka undan innan dagen är slut. Det är lite stressigt att göra en "mitt-i-veckan" utflykt men fantastiskt samtidigt att det går att få till för helger finns det för få av nu mitt i renoveringen. Det här kommer jag kunna leva på länge!
Hemma förberedde jag korgen med sylt, marmelad
och glögg som skulle delas ut som pris.
Katrin Sundberg, Hans Rosenfeldt, Pia Johansson och David Batra gjorde ett toppenjobb. Att få träffa och prata lite med Pia var dessutom extra härligt för hon är ju lite av en idol för mig (kvinnligatalare.se se förebilder).
Att vara med och se inspelningen live var väldigt, väldigt roligt!
Att fota mitt i däremot var lite trixigt som ni ser.
Allt på frukosten var fantastiskt och till och med philadelphiaosten var vackert dekorerad.
Smoothie, kaffe med varm mjölk och annat smarr. Mmmm!
Lite mulet väder känns helt ok när man kan vakna till den här utsikten!

2 kommentarer:

  1. Du vet att du bara kan hojta till så fixar vi Månkarbosenapen me...;)
    Tid o lust för en fika nästa vecka?? Har lite o "tjata om"...:)
    Kram
    Ewa o Mjölnir

    SvaraRadera
  2. Ja, Månkarbosenapen saknades faktiskt i paketet. Visste inte hur jag skulle få tag på den nu när inte ni finns på grillen.
    Jag ska nog finnas här alla dagar nästa vecka om du vill titta förbi en stund. Skicka ett sms med en tid bara så är jag inte ute och rider eller nåt.

    SvaraRadera