11 okt. 2010

En solig helg!

Rakel från Hökebo
Nu är jag åter hemma på gården och är som vanligt rätt slut efter en intensiv helgkurs. Här hemma skiner solen och gräset var i morse täckt av rimfrost. Så otroligt vackert att jag började med att gå ut och knäppa några kort. 

För någon som är så hemmakär som mig är det alltid skönt att vara tillbaka på hemmaplan.När jag var liten var jag en av de som i stort sett alltid tog mig hem på kvällen istället för att sova borta. Inte trodde jag då att jag ibland skulle spendera fler nätter borta per vecka än hemma tack vare mitt jobb. Som tur var har det blivit lättare och lättare med åren. Att bo i olika familjer både på Island, USA och i Sverige i samband med olika jobb och som utbytesstudent har lärt mig att snabbt acklimatisera mig.
Min två rödskäckar Reine och Hugur
Mäktiga träd och sovande föl (de små klumparna på vänster sida).
Jag brukar inte direkt vara bortskämd med fint väder när jag håller helgkurser men den gångna helgen i Blekingen bjöd på otroligt soligt och fint väder både på lördagen och söndagen. Det är helt klart en fördel att slippa regn när jobbet går ut på att hålla ridlektioner hela dagen under bar himmel på en utomhusridbana. Alla tio ekipagen gjorde fina framsteg och på schemat står nu ännu en kurs utanför Ronneby planerad till nästa höst. 

För mig som under min tid på Island fick lära mig att ta dagen som den kommer och planerade som mest någon timme framåt så är det fortfarande ovant att planera hela år i förväg. Snart ska hela nästa sommars ridlägerschema planeras och inom kort kommer dessa datum ut på hemsidan. 

Nu ska jag hasa vidare i min måndagsdvala. Om någon timme är nog krafterna tillbaka och då ska jag ut och rida lite grann. Kanske prova min nya häst Reine?


5 kommentarer:

  1. Morrn gumman! Hoppas du är utvilad igen, härliga kort!! Jag blir så avundsjuk och vill genast gå ut.... Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Brukar du hålla några kurser i närheten av Hudiksvall? Skulle vara riktigt kul att gå på en kurs för dig.

    Brukar ju vara Camilla Hed, Caspar Hegardt och Ulrika Backan/nilsson som håller i kurserna här för de mesta genom Gnyfari.

    SvaraRadera
  3. Hemma är alltid bäst! Känner lite hemlängtan nu efter att ha varit ute och rest i 7,5 månader. Kommer bli skönt att komma hem tilö som egna säng och lagomt till mysig julstämning :) du har en mysig blogg thilde. Mvh anna

    SvaraRadera
  4. Fina goa höstbilder.
    Borta bra men hemma bäst.
    Lax

    SvaraRadera
  5. Tyvärr brukar jag inte vara runt Hudiksvall, men det kan tänkas att jag kommer till Sundsvall nästa år. Kursen blir då hos Mia och Måns på Östanskär http://www.bromees.se/index.html

    Skulle gärna hålla fler kurser om det fanns mer tid och ork men som det är nu så räcker det med fyra på våren och fyra på hösten.

    SvaraRadera