18 okt. 2010

Vem är Hilda?

Det är faktiskt min traktor. Jojomensan, den har ett eget namn och jag står för att jag gärna har namn på vissa fordon. Bäst på att döpa traktorer, bilar etc. är tidigare anställda Emma och Julia som även är anledningen till att Hilda fick sitt namn.
Förmiddagen har inneburit en hel del traktorkörning då det var fodring både för hingstarna och stona. När jag skulle köra hem vattentanken som hingstarna har i sin hage slutade det dock lite snöpligt med soppatorsk så nu står även "shoppa diesel" på min att göra lista för dagen.
Hingstarnas hage har ingen automatiskt vattenkopp utan vattnas manuellt ur tanken.

Som tur var hade de vatten kvar i sitt kar så jag måste inte vara stressad av den anledningen. Jag är då mer orolig över Hilda som just nu är parkerad mitt  hingsthagen och eventuellt kommer gnagas lite på innan jag hunnit dit med Diesel, luftat och fått igång motorn igen.
Vår Cat grävare heter förstås "Cattis".
Nu ska jag svänga iväg till Tierp och göra dagens ärenden. Tar med mig hundarna och åker en sväng till huset också tänkte jag. Någon timmes jobb där borde jag hinna med idag också.

2 kommentarer: