21 okt. 2010

Igår var det kurs

Men för ovanlighetens skull var det inte jag som jobbade som ridinstruktör utan jag var på en helt annan kurs. Det är för företagare som vill utvecklas och det känns kul att få möjligheten till ny inspiration. Jag har så många drömmar och planer för framtiden att det ibland är svårt att sortera bland dem. Jag hoppas att med lite nya kunskaper och med hjälp av andras synsätt kunna organisera framtidsplanerna. Att vara egen företagare är fantastiskt på många sätt men ibland när jag behöver inspiration blir jag påmind om att jag är själv så en kurs som denna känns perfekt. 


På onsdagskvällar är jag alltså på borta några timmar och får skynda mig hem för att hinna till bonde söker fru. Jag och Stefan sitter förstås bänkade framför varje avsnitt. Vi vrider oss när det blir pinsamt tyst och uppskattar de som kan snacka och som tar hand om sina dejter på ett bra sätt. Det är skönt nu efter några avsnitt att de känns mer personliga och inte så anonyma. Vissa är dock fortfarande mer talföra än andra...
Vissa av grabbarna hade till och med varit otrevliga mot varandra
under gruppdejten. Det verkar vara stenhård konkurrens om Ann-Katrin.

5 kommentarer:

  1. Till denna bilden vill jag tillägga: Det var ovanligt tyst, nästan lite pinibelt. Och dansen skall vi inte tala om. Uttalanden som inte stärkte herrarna precis. Ibland tar en del ut vinsten i förskott.
    Det tyckte en glad LAX är helt fel, här gäller det ju att visa vad man går för.
    Vad tyckte Thilde o Stefan ??????

    SvaraRadera
  2. Att visa att man inte fixar att umgås i grupp är ju inte direkt säljande. Samtidigt gör det ju allting lättare för Ann-Katrin som förhoppningsvis inser att det inte är värt att ta med några bråkstakar hem till gården om dom inte kan uppföra sig. Bättre att visa sig från sin bästa sida gentemot alla.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har följt alla bonde-säsongerna, men nu bojkottar jag den serien. Förstår att det blir "bra" tv att klippa o framställa en deltagare mindre bra, har dom varken hjärta eller hjärna dom som klipper ihop program, Linda var ju angelägen om att få med Ann-Katrin, var detta hennes syfte, att få en outstanding. Måste säja att jag skulle blivit ledsen om det var jag som deltog.Ha det bra, o lycka till med huset o livet. Mvh Lotta

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att det är klippt och riktat, men det är otrolig underhållning att få se ungtupparna hos Ann-Katrin. Jag hoppas dock att grabbarna tinar upp lite och vågar ta för sig lite mer framöver (ja, vissa bör kanske tagga ner förstås...).

    SvaraRadera
  5. Det är med lite skräckblandad förtjusning man följer det... MEN fint, att det verkligen verkar finnas någon för alla. Det ger mig hopp. Himla fint när folk blir kära.

    SvaraRadera