20 okt. 2010

Bästa syskonbilden!

På min dator finns rätt mycket bilder. Galet mycket bilder om jag ska vara ärlig. Gissningsvis består 95% av hästbilder så därför blev jag lite förvånad när jag dök på den här gamla syskonbilden i en av mapparna. Den är från ca två år sedan på vårt midsommarfirande här på gården. Tre av oss syskon bor fortfarande i Uppsala trakten och yngsta systern (med brillorna) har för flera år sedan flyttat till Malmö
Att jag sökte lite syskon nostalgi beror nog på att jag igår fick höra att även brorsan kanske ska flytta ner dit. Jag fick verkligen hålla mig i kragen (när vi pratades på telefon igår) för att inte försöka hejda honom av rent själviska skäl. Dessutom är det väl inte mer än rättvis att syrran i Malmö får ett syskon i samma stad hon också. Trist bara att det är så otroligt långt dit...
Storasyster, jag, lillasyster och storebror.
Mer familj hittar ni i inläggen:  

4 kommentarer:

  1. Halloj Fin blogg!Bor i renovering själv, har hållit på ett år nu och börjar se slutet;) Kika in på min blogg och titta mvh Frida

    SvaraRadera
  2. Svar: Klart att det borde ingå assistentköp i samband med husflytt!! :)
    Saffransbullar med mandelmassa i låter supersmarrigt... receptet får du mer än gärna tipsa mig om! :)

    Tack själv för finfin blogg härliga du!!
    Kramar, Jennie

    SvaraRadera
  3. Varför flyttade ni från din gamla gård? Tycker den såg så mysig ut =)

    kram
    Sofie

    SvaraRadera
  4. Vi har inte flyttat men vi har köpt ett hus att flytta till om ungefär ett år. Gården kommer jag ha kvar som arbetsplats men tyvärr är huset här lite för litet för oss när vi så småningom blir fler i familjen.
    Jag håller med om att gården har en massa charm men just därför ska jag behålla den också!

    SvaraRadera