14 okt. 2010

Massor med hål!

Varje dag jag är i huset lär jag mig nya saker. Ett av projekten de senaste dagarna har varit att borra hål genom källarväggarna där vattenrören sedan ska dras. Det är en särskild maskin som monteras på väggen och sedan borrar stora och raka hål rätt genom väggen. För att kyla själva klingan så kopplas en slang till maskinen och via en liten kran reglerar man sedan vattenmängden som ska spola in i borrhålet. Mest är det Stefan och hans pappa som skött borrandet men ett tag var Stefan borta och då fick jag också lära mig maskinen. 
Vattnet som rinner ner är fullt med borrdamm
och vi försöker hjälpligt samla upp det i en hink.
Bästa arbetsteamet


Nu är det färdigjobbat för min del i huset för dagen och dags att rida istället. Stefan och hans pappa måste göra klart alla hålen idag eftersom maskinen ska lämnas tillbaka imorgon bitti så jag hoppas dom slipper strul så att det rullar på bra. Annars kan det bli sent för dom ikväll. 






Det vore ju trist eftersom det är pannkaksdagen!
Pannkakor på torsdagar är en härlig tradition

2 kommentarer:

  1. Your man is so HOT! Like him! :D
    yummi!

    SvaraRadera
  2. Som du säkert förstår håller jag med dig till 100%

    SvaraRadera