19 okt. 2010

Här finns vatten åt alla håll!

På väg till huset igår gjorde jag en liten avstickare för att rasta hundarna. För dom är husrenovering inte direkt dagens höjdpunkt då det är sova i bilen eller sova på filt på källargolv som är de två alternativen. För att kompensera allt det tråkiga brukar det bli härliga promenader i omgivningarna kring huset som jag bland annat berättat om i inlägget "En höstig promenad".

Igår svängde jag av vägen till huset och körde ner till en badplats jag hört talas om
Allt är så lugnt och fint nu på hösten.
Selma och Mimmi (som börjar bli rätt långhårig).
Selma, jag och Mimmi vid vattnet.
Hundarna blev saliga och jag också. Dalälven är mäktig och nu med alla höstfärger i kombination med höstlugnet så var det verkligen härligt. Selma plaskade lite i vattnet men nöjde sig med att blöta tassarna. Någon simmare är hon inte och jag är rätt glad över det. Min pappas hund Viska är så glad i att bada att hon knappt går att hejda
Viska kan konsten att dyka!
Mimmi i vattnet och Viska på väg ner (pudeln var jag bara hundvakt åt).
Visst är det en smittande glädje för det mesta men mindre roligt när pälsen aldrig blir torr eller när det är dikesvatten som luktar kloak. Hon är nämligen glad oavsett och kastar sig med spänst ut i allt som gör henne blöt. Snygg dykstil va?

4 kommentarer:

  1. Så fint! För allas skull hoppas jag verkligen att det inte är ett "mygghål" Ni är så duktiga bägge två,men glöm inte bort varandra i allt byggstök!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Nej, det hoppas vi verkligen inte. Vi är dock rätt förberedda och kommer nog införskaffa en Mosquito magnet eller likn, för att hålla antalet mygg nere på tomten de somrar som det blir mycket. Vi hoppas förstås att översvämningsmyggen kommer fortsätta bekämpas med Bti (läs mer på mygg.se).

    SvaraRadera
  3. Wow vilken läcker hund Viska är!
    Hon såg ut som en svart panter på en bild när hon dök ner i vattnet.
    Vad är hon för ras?

    SvaraRadera
  4. hon är labradoodle precis som Selma. På bilderna är hon precis nyklippt och hon passar väldigt bra i kort hår. Hon är mörk för att hon är blöt på bilderna för egentligen är hon vackert chokladbrun. Du kan se mer av henne bland annat i inlägget "labradoodles eller pudradorer" som publicerades den 23 augusti.

    SvaraRadera