27 okt. 2010

Välkommen hit Håkan!

Några sköna dagar i Tvååker är nu slut och jag är tillbaka på gården igen. Med mig på vägen ner hade jag ju Lilja, Dufa och hennes föl. Alla tre bor nu där nere i den lilla orten utanför Varberg. Tom hästtransport på vägen hem är dock inte likt mig så självklart provade jag ett par saluhästar på plats. Gissa om jag blev lycklig över att hitta en supermysig valack som kommer passar perfekt in i min verksamhet. Han heter Hákon (uttalas Haukån) men som tur var hade han redan fått det självklara smeknamnet "Håkan" som han givetvis får behålla. 
En nyfiken Håkan fick vila en stund i boxen efter resan.

Reine och Håkan verkade bli bundis med en gång.
Han har stått snällt hela den långa resan hem och har nu fått gå ut i hagen till sina nya vänner. De var måttligt intresserade men som tur var verkade han och Reine genast fatta tycke för varandra. Inte så konstigt egentligen eftersom Reine också är nyinflyttad. 

Nu tror jag inte det blir så mycket hästshoppning på ett tag. Känner mig väldigt nöjd med mig flock!

5 kommentarer:

  1. Fint att Reine mötte upp där så att nykomlingen fick en kompis! :-)

    SvaraRadera
  2. Va kul att för dig! :) Hoppas allt är bra med dig och hästarna!
    // Hanna och Bimbolína från Hökebo

    SvaraRadera
  3. Snyggt namn, snygg häst! :) Tack för en mycket läsvärd blogg! (islandshästnörd som jag är:)

    SvaraRadera
  4. vad söt Håkan är:) skulle oxå vilja ha en Islandshäst. Men får skaffa en nån gång i framtiden. Kramar från Evelina

    SvaraRadera