12 dec. 2010

Advent på Hökebo

Jag har knappt pyntat alls inför julen (ännu) fastän den snart är här. Några saker finns dock här hemma som skapar lite lagom mysig julstämning. Det genomgående temat är ljus när det gäller julpynt här hemma. Sen ska jag förstås försöka införskaffa lite julstjärnor och andra juliga blommor. Tillsammans med julbaket så blir det rätt bra till slut.
Den fina adventsljusstaken fick vi i present från Stefans föräldrar förra julen.
Denna ljusslinga sitter på vardagsrumsväggen året
om men tänds extra mycket i december.
Uppsalalyktan fick jag av min mamma för många år sedan.
Det blir helt rätt mysljus dygnet runt när denna hänger i
fönstret. De finns att köpa HÄR

2 kommentarer:

  1. Halloj! Min mamma har också en sån där fin lampa hemma som jag bara älskar. Har sett att det finns ett Alsike motiv också med Herrgården, hästar och allt. Tack för tipset om var de finns att få tag på. Har just lagt in en beställning och hoppas att den hinner komma innan jul!!!
    PS. Har gjort jätte goda tryfflar i helgen. Är du hemma på onsdag :-)

    SvaraRadera
  2. Chokladtryfflar! Åh, vad du frestas.
    Jag ska hålla en tur på Agersta och är inte klar förrän vid 15.30 tyvärr.

    SvaraRadera