27 dec. 2010

Drömmen om ett badrum

I dagsläget har vi en pytteliten toa/dusch i huset och drömmen om vårt badrum i nya huset kan jag värma mig med vilken vinterkväll som helst. Det blir badkar, golvvärme och troligtvis även ett snyggt golv. Tack vare min Iphone så kan jag nu kolla på golv på nätet när det är reklampaus på tv, när jag väntar på att kaffet ska bryggas eller när jag sitter i bilen men inte kör. Det blir korta stunder lite då och då, men de är otroligt härliga. 

Häromdagen anlände vårt badkar som vi slog till på för några veckor sedan. Då kändes plötsligt badrumsdrömmen inte så där avlägsen längre (även om jag vet att karet kommer stå i sin kartong läääänge till).


Jag har ju varit inne på marockanskt klinker ett tag och hittade igår ett som känns tidlöst och fint och dessutom tyckte Stefan om det också.
Ett förslag till badrumsgolv.
Visst kan vi ibland kompromissa och göra byteshandel med inredningsförslag (som jag berättade om i inlägget: Jag får ett träd!) men det bästa är ju förstås när vi båda hittar något vi känner oss helt nöjda med. Än är inga beslut fattade och jag kommer fortsätta drömma mig bort bland fina golv när jag får chansen. 

2 kommentarer:

  1. Gud så snyggt, jag har hört flera prata om marockanskt kakel men jag har aldrig kunnat föreställa mig att det är så här snyggt. Och jag kan inte tänka mig något hus som det passar så bra i. Ni är lyckans ostar!

    SvaraRadera
  2. Det var ju ett jättesnyggt golv och det passar ju bra i rest lantliga kök. Sen vill jag bara säga att jag tycker Stefan och du passar bra ihop. Det har jag tyckt sen början av säsongen av bonde som du var med i. :) Kramar från en bloggläsare vid namn Maria som bor i Haninge som ligger söder om vår vackra huvudstad Sthlm. :) kramar till et båda. Sköt om er och ta hand om varandra.

    SvaraRadera