5 dec. 2010

En dag i Torsåker

Igår var det en dagskurs i Torsåker. En samling på 7 ryttare deltog och som tur var blev det inte mer än -10 så åtminstone jag och den som red höll värmen. De som stod och tittade på blev nog bra frusna dock. Jag rör på mig mycket som instruktör och så har jag lärt mig hur många lager som behövs för att hålla värmen så numera är det ovanligt att jag blir för kall. För mycket snöblandat regn är svårt att värja sig mot och det värsta är när halsduken blir blöt så att nacken blir genomfryst. Brrrr!
Ofta sitter jag upp en stund på varje häst i samband med lektionen för att lättare kunna hjälpa ryttarna. Då var det extra spännande att det igår deltog en tjej på en New Forest ponny. Jag har inte suttit på något annat än en islandshäst på bra många år. 
Senast jag red regelbundet på något annat än islandshästar( faktiskt enda gången jag ridit regelbundet på något annat) var under mitt år i USA (som jag skrev om i inlägget: Istället för Island blev det USA).Som tur var så råkade det vara världens snällaste ponny så det var en väldigt trevlig upplevelse. Att byta till något annat än Islandshästar är dock inte aktuellt. De är ju så jäkla härliga... de flesta av dom i alla fall!
Jag på hästen Vice i USA (där jag tävlade i "Saddleseat").
Men ni ser ju hur glad jag blir av att rida Islandshäst.
Här är jag på en långritt på Fårö med gamle Hugur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar