5 dec. 2010

Upptäcktsfärd!

Idag var det dags att från hästryggen utforska omgivningarna kring nya huset. Transporten kopplades på bilen och hästarna Hugur (som jag red) och Håkan lastades in och matsäcken packades full. Två vänner följde med mig på premiärturen, en på Håkans rygg och en på sin mountainbike. Tillsammans fick vi en härlig tur i de snöiga landskapet utmed Dalälven. Hästarna verkade väldigt glada över miljöombytet och tvekade bara lite när det var broar att korsa. Det blev en massa tölt och en skön galopp i djupsnö precis som det ska vara. Sedan blev det julstämning när matsäcken dukades upp och vi åt skinkmackor med senap, drack glögg och avslutade med hembakta pepparkakor. Dom goda pepparkakorna har jag nu fått receptet på och ska testbaka någon dag snart. Hoppas ni också haft en bra helg!
Hugur och jag på en av broarna
I närheten av huset ligger det gamla fina vattenkraftverket.
När vi ridit (och cyklat) färdigt tog vi fikapaus i huset.

3 kommentarer:

  1. Åhh...vad underbart! Min högsta dröm är en islänning.. Hoppas jag nån gång i livet blir en lycklig ägare av minst en....

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara vintermotiv!
    Du är bara bäst!

    Kram Inga.

    SvaraRadera
  3. åååh vad roligt att höra att du hittar lite mysiga vägar här runt om kring :)

    SvaraRadera