11 dec. 2010

Kusinen på besök

Min brorsan hund Sickan och Selma är kusiner och även bästa kompisar. I ett par dagar har Sickan bott hos oss (och brorsan också för den delen) och Selma har varit så glad att äntligen ha någon att leka med. Mimmi är förstås sällskap, men inte alls så kul som Sickan att leka med. 
Kusinen från stan, Sickan.
Två trötta hundar efter mycket bus i snön.
Båda är av (den inte ännu godkända) rasen "Labradoodle" och eftersom båda mina föräldrar också har varsin sådan så är det inte så konstigt att vi kallas för "Familjen Labradoodle".

Är ni nyfikna på våra hundar så kan ni klicka på etiketten Labradoodle här nedan eller kolla in inlägget: Labradoodles (eller Pudradorer).

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga hundar!


    Kram Inga.

    SvaraRadera
  2. Såå söta. Jag är intresserad av denna ras. Vart kan man köpa dem? Finns det uppfödare i Sverige?

    SvaraRadera
  3. Tyvärr är uppfödare av labradoodle i Sverige mycket få. Det är därför jag nu skaffat en egen avelstik och planerna finns även på att importera en bra avelshane. Tyvärr är Selma bara 1 år gammal så det kommer dröja ytterligare ett år innan hon får valpar.
    Om du inte känner dig sugen på att vänta så håller jag tummarna för att du hittar någon uppfödare med en kull på gång.

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt söta!! Jag undrar om det är det stor skillnad mellan pudel och labradoodle? Jämfört med labrador förstår jag att icke-fällande päls är ett plus, men hur är skillnaden mot pudel? :)
    // Elin

    SvaraRadera
  5. Förutom att de är snyggare :) så är nog tanken att de ska vara ännu sundare både fysiskt och mentalt än pudlarna. Min egen erfarenhet är att de är mindre studsiga och mindre skälliga än pudlar jag tidigare mött. Lite mer labbe helt enkelt men samtidigt verkar de inte lika matfixerade och är lite mer alerta (och så fäller de inte förstås).

    SvaraRadera