3 dec. 2010

Kakeldrömmar

I nya huset är det mest fina gamla trägolv som vi kommer slipa och behålla som dom är. I köket, hallarna och badrummen blir det däremot nya golv och vi har bestämt oss för rutigt linoleumgolv (marmoleum click) i köket. I hallar och badrum är det inte helt klart ännu hur vi ska göra. I en hall ska Stefan få lägga ett stengolv som han har sedan tidigare (tack vare överenskommelsen att: Jag får ett träd!)

I badrummet, tvättstugan och i groventrén har vi inte bestämt ännu. Jag är otroligt svag för kaklet från Marrakesch design men kommer kanske få välja något mer neutralt så att vi båda kommer trivas med golven. När jag samlar på mig inspirationsbilder till badrum kan det se ut såhär:

Allt blir så fint när man har lite växter.
Snyggaste duschdraperiet.
Fint klinker från Nordskiffer.
Mitt favoritkakel från Marrakeschdesign.
Turkost, turkost, turkost. Alltid lika snyggt!
Gillade stenen som fortsatte upp på väggen.

5 kommentarer:

  1. Hej! Ett kul sätt att hitta kakel är att leka i ritprogrammet Room 328. Exempelvis Golvabia finns inlagt och du hittar både produkter och länk till ritprogrammet här: http://www.golvabia.se/Produkter1/Kakel--klinker/Rita-ditt-badrum/

    SvaraRadera
  2. Om du vill testa och ha gratis premium så är det bara att ge mig din e-mail när du registrerat dig (skicka till info@room328.com) så fixar jag det.

    Kanske något kul för dina läsare.

    SvaraRadera
  3. Underbara marockanska kakelplattor. Jag hoppas hitta ett ställe att ha det i vår lägis. Kanske i hallen i "trapphuset".
    Kan inte du blogga om julgodis snart? Jag är sugen att julbaka för första gången ever och kan inget annat än lussebullar,

    SvaraRadera
  4. Så kul att följa ditt drömbyggeproject. Du liksom jag älskar tukost. Hade jag bott själv hade jag valt en hel vägg i trukost, men nu får jag nöja mig med en liten pelare bakom toletten. Men sen får jag två fondväggar i färgen en i vardagsrummet och en i köket.Dock är det inte klart ännu.

    SvaraRadera
  5. Var hittade du det duschdraperiet med stora blommor, det vill jag ha.

    SvaraRadera