15 dec. 2010

Turridning!

Just turridning är något jag valt att inte syssla med till vardags utan istället har jag satsat på att ha helgkurser, ridläger och sedan hyrs hästarna ut hela vinterhalvåret då mina kurser och läger har uppehåll. I vår ska jag anordna två helgkurser på Agersta Islandshästar och deltagare med eller utan egen häst är välkomna. Eftersom de har ridhus finns möjlighet att förlänga säsongen och det ska bli spännande att kombinera lektionsbaserade kurser med lyxupplägget och kocken (läs mer under kurser på hemsidan frostimport.com). 
Idag har jag däremot sagt ja till en turridning då Sveriges Akademiska Idrottsförbund skickade en förfrågan om en tretimmars aktivitet i mitten på december. Idag sticker jag alltså till Agersta och anordnar en tur med fika (jajamen, de får massor med saffransbullar förstås). Just på Agersta bor tre av mina lägerhästar på vintern (Palli, Sproti och Venus). Mer om alla mina lägerhästar hittar ni på sidan Lägerhästar
Alla hästarna är uthyrda förutom Hugur som bor hemma året om. Mer om honom kan ni läsa i inlägget: Gamlingarna på gården!
Det blir en snöig ritt idag. Ungefär som när Julia tog sig
en barbacka tur på Börje. Julia kommer äntligen hem från USA
idag och ska med mig och rida imorgon. Vem Julia är kan ni läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar