8 nov. 2010

Jag väljer teleportering!

Om jag fick välja  vilken superkraft som helst skulle jag vilja kunna teleportera mig vart som helst, när som helst. Då skulle jag kunna äta middag hos vännen Helena som bor utanför Varberg och sen sticka till syrran i Malmö och kolla en film. Jag skulle äta frukost hos min storasyster med alla barnen flera dagar i veckan för det är ett av de bästa sätten att börja dagen på. Jag skulle förresten äta frukost hos Helena ofta också. Hon är toppen på att fixa sån där supermysig frukost med extra allt. 
Tänk så ofta man skulle kunna äta middag i sommarstugan vid havet och sen bara knäppa med fingrarna och vara hemma igen till nästa arbetsdag. Jag skulle nog inte resa jorden runt utan bara njuta av att avståndet mellan mig och de jag tycker om kortats ner.
Om du fick välja en superkraft, vilken skulle det vara då?
Tänk vilken fantastisk värld det vore om teleportation fanns!

3 kommentarer:

  1. Jag väljer också teleportering, jag vill också flytta mig runt till er nära, ni mina kära. Jag gör det i tanken tillsvidare varje dag.

    SvaraRadera
  2. Misstänker att det kunde bli lite rörigt om alla kunde teleportera sig hit och dit:) Men å andra sidan så kunde man ju lika snabbt förflytta sig hem igen om personen man ville besöka inte var hemma för tillfället.
    Oerhört praktiskt skulle det i alla fall vara!
    BrittaA

    SvaraRadera
  3. I helgen va jag också i Varberg på samma stall som din vän Helena tydligen har sina hästar, som du också hade besökt och hämtat Hákon på. Jag provred en häst där, Sörli som jag skall ha på foder för min blivande verksamhet :) Han dyker upp nästa helg :) Jaa islandshästvärlden e allt liten! ;) Kram Ylva me Gnirren

    SvaraRadera