2 nov. 2010

Vardagsrummet här hemma

Mitt i mina tapettankar i nya huset kom jag ihåg tapeten som klädde väggarna i vardagsrummet här på gården när jag flyttade in. Huh! Det var inte riktigt min smak på något i det rummet. Golvet var förstås en plastmatta som jag rev ut och de fina trägolven slipades istället så de blev fina. I taket hängde en sån där ful lampfläkt som dessutom hade lampor i flera färger (kolla bilden nedan). Den åkte också ut. På väggarna satt en tapet som nästan är modern på nytt men inte på fyra väggar i ett rum. Man blev nästan yr av att vistas därinne och dessutom var spännpappen som klädde väggar och tak i dåligt skick.
 
Först renoverades mycket ute (stall, brygghus etc.) men en vinter var det dags för vardagsrummet att få ett lyft. Det blev pärlspont i taket som i de andra rummen och så kläddes väggarna med skivor och en ny tapet. I ena hörnet blev det en vit tapet med silvriga blad och resten blev i en bruten vit. Jag gillar att inreda med färg så att ha väggar i en ljus färg var ett måste. Just nu är vardagsrummet fyllt med tjejer som kollar hästfilm på kvällen innan läggdags. Den första lägerdagen är slut och förhoppningsvis är dom inte vakna alltför sent ikväll så dom orkar med en fullspäckad dag imorgon.
Vardagsrummet efter att golvet slipats men innan något annat gjordes om.
Rummet som det ser ut idag.

1 kommentar: