23 nov. 2010

Dags för gala ikväll!

Ikväll är det dags för mig att gå på den årliga Landsbygdsgalan i Blå hallen i Stockholm. Stefan får tyvärr inte följa med för jag är inte inbjuden som gäst utan som prisutdelare under kvällen. Känns som en väldigt stor ära och jag är rätt nervös. Vill ju självklart förvalta min minut väl när jag står där och ska läsa upp vinnaren och dela ut priset. 
Sist jag stod på den där trappen var jag galet skakig i knäna kan jag lova. Då skulle jag nämligen få ta emot mitt stipendium från Anders Walls som delades ut av Kungen (det berättade jag om i inlägget: När jag mötte kungen).
Här står jag i samma trapp som jag kommer göra ikväll.
Självklart har jag sprungit runt och varit nervös över vad jag ska ha på mig. Tänkte helt enkelt köra på med klänningen jag känt mig fin i förut som ni kan se i inlägget: "Nervöst klädval". Som ni ser på titeln så är det alltså inte första gången jag är nervös över klädvalet.
För att göra outfiten lite mer vinteranpassad tänkte jag ha mörka strumpbyxor och stövlar till istället för sandalerna jag haft tidigare. Tänkte att det är rätt liten chans att någon av dem jag möter ikväll var på antingen Kristallengalan eller på min systers bröllop som är de två tillfällen jag haft den tidigare. 

En summering av galan och en uppdatering från dagen efter hittar ni i inlägget: Myströja och mjukisbyxor.

1 kommentar:

  1. Det kan aldrig gå fel med en Od Molly-klänning Thilde. Du kommer att glänsa som en stjärna!
    Jag har själv en sån klänning fast i ljusrosa, och jag har haft min nu i höst på dop tillsammans med ett par mörka tjocka strumpbyxor och stövlar.

    Lycka till! :-)

    SvaraRadera